Gluteeniton Piknik-risteily

Tervetuloa gluteenittomalle piknik-risteilylle yhdistyksemme kanssa!

Mikä, missä, milloin: Gluteeniton Piknik-risteily Viking Linen kanssa, Lähtö Viking Linen terminaalista, tapaaminen klo 8-8.30 (Ensimmäinen Linja, 20100 Turku).

Ilmoittautuminen sulkeutuu 9.8.2020.

Tänäkin kesänä Turun keliakiayhdistys suuntaa kurssin kohti Turun saaristoa, tällä kertaa piknik-risteilyn muodossa! Menomatka tapahtuu Viking Linen Amorella-risteilyaluksella, joka lähtee klo 8.45 Turusta kohti Maarianhaminaa. Paluu Turkuun tapahtuu M/S Viking Grace aluksella, joka saapuu Turkuun klo 19.50. Kokoontuminen ennen risteilyn lähtöä klo 8-8.30 Viking Linen terminaalissa.

Risteilyohjelmaan kuuluu menomatkalla aamiainen ja mielenkiintoista ohjelmaa. Paluumatkalla meitä hemmotellaan kolme ruokalajin päivällisellä M/S Viking Gracen a la carte ravintolassa. Tarjottavissa ruoissa on otettu gluteenittomuus huomioon: ruoka on automaattisesti gluteenitonta ja laivan keittiö huolehtii siitä, että ruoka valmistetaan puhtaasti ilman kontaminaatioriskiä. Osallistujilla on valittavissaan kahdesta menusta:

1. Vaihtoehto

Alkuruoka: Peurapastrami

Pääruoka: Turskanselkä

Jälkiruoka: Suklaakakku

2. Vaihtoehto

Alkuruoka: Vuonolohi

Pääruoka: Iberico-porsaanfile

Jälkiruoka: Suklaakakku

Yhdistyksen jäsenille risteily on todella edullinen, eli jäsenyys kannattaa!

Yleinen ikäraja risteilylle 20 v. Tätä nuoremmat voivat osallistua risteilylle, kun mukana on holhooja.

Matkan hinnasto:

Hinnasto ei-jäsenille:

Aikuiset: 67€

Nuoret 12-17v.: 60€

Lapset 6-11v.: 13€

Lapset 2-5v.: 6€

Hinnasto keliakiayhdistyksen jäsenille:

Aikuiset: 32€

Nuoret 12-17v.: 30€

Lapset 6-11v.: 7€

Lapset 2-5v.: 3€

Alle 2-vuotiaat lapset matkustavat ilmaiseksi.

Matkaohjelma:

Sunnuntai

klo 08.00 – 08.30 Kokoontuminen Viking Linen Turun terminaalissa, 2. krs., Matkapojat Oy:n lähtöselvityspisteellä. Laivalippujen jako ja siirtyminen laivaan. Ryhmää varten on varattu 2 kpl B4 – luokan hyttejä vaatteiden / tavaroiden säilytystä varten.

klo 08.45 Amorella lähtee Turusta. Siirtyminen Premium – aamiaiselle Ella’s ravintolaan, johon on muista ruuista erikseen katettu gluteenittoman aamiaisen sellaiset osat, joissa on suurin kontaminaatioriski.

n. klo 11.00

Kuulemme Pinkit korkokengät blogistaan tuttua Maiju Kauppilaa.

Kokousosastolla on tarjolla aikuisille kahvitus ja lapsille mehua.

Muuten menomatkalla on vapaata aikaa, jolloin saamme nauttia alkukesän merimaisemista ja laivan ostostarjonnasta.

klo 14.10 m/S Amorella saapuu Maarianhaminaan. Maihinnousu ja siirtyminen Viking Graceen.

klo 14.25 Viking Grace lähtee Maarianhaminasta. Ryhmää varten on varattu 2 kpl Inside Four – luokan hyttejä vaatteiden / tavaroiden säilytystä varten.

klo 15.00 Kolmen ruokalajin (alku-, pää- ja jälkiruoka) päivällinen laivan a la carte ravintolassa. Tarjottava ruoka on automaattisesti gluteenitonta ja laivan keittiö huolehtii siitä, että ruoka valmistetaan puhtaasti ilman kontaminaatioriskiä. Alle 12-vuotiaiden ruoka valitaan ja maksetaan laivalla suoraan ravintolaan. Myös ruokajuomat lisämasusta a la carte ruokailun yhteydessä.

Loppupäivä omaa aikaa ostosten tekoon ja seurusteluun.

klo 19.50 M/s Viking Grace saapuu Turkuun.

Yhdistys on järjestänyt ohjatun ja valvotun tilan lapsille, jotta vanhemmat voivat rauhassa osallistua järjestettyyn ohjelmaan! :--) Eli risteilylle on helppo lähteä koko perheen voimin.

Osallistujille osallistumismaksun eräpäivä on 9.8. ja osallistumismaksut maksetaan Turun seudun keliakiayhdistyksen tilinumeroonFI18 4309 1020 0504 54. Käytä maksaessasi viitenumeroa 3311. Maksut jokaisesta osallistujasta mielellään erikseen!