Keliaakikon makumuistoja -hanke tuli päätökseen upealla juhlavuoden julkaisulla!

26.1.2022

Toteutimme vuoden 2021 aikana juhlavuosihankkeeksi muokkautuneen Keliaakikon makumuistoja -hankkeen, jossa keräsimme yhteen jäsentemme kokemuksia keliakian kanssa elämisestä, juhlavuoden tunnelmia ja muutaman herkullisen reseptin kokeiltavaksi kotikeittiöissä.

Makumuistojulkaisu luo silmäyksen keliaakikon arkeen, siihen mitä se on ollut ja mitä se on nyt. Makumuistoja jakaneet kertovat diagnoosin vaikutuksista arkeensa ja siitä miten keliakian kanssa on kuitenkin hiljalleen opittu elämään. Makumuistojen tunnelma on toiveikas ja moni kokee nykytilanteen olevan parempi kuin mitä se on ollut. Esimerkiksi kauppojen gluteenittomien tuotteiden tarjonta on kasvanut huomattavasti viimeisten vuosikymmenien aikana.

Hanke valmistui vuoden 2021 joulukuussa jolloin se painettiin Keliaakikon makumuistoja -juhlavuosijulkaisuksi. Julkaisun sähköinen versio on luettavissa oikealla.

Jaamme vuoden 2022 aikana julkaisua laitoksiin ja erilaisille toimijoille, jotta voimme jakaa keliaakikon kokemuksia myös yhdistyksemme ulkopuolelle ja tuoda niitä näkyviksi.

Pysy myös kuulolla sillä kevään aikana kuvaamme ohjevideon ainakin yhdestä julkaisussa olleesta reseptistä!

Mitä mieltä olit Keliaakikon makumuistojulkaisusta?

Haluamme kuulla palautetta ja toiveita liittyen Makumuistojulkaisuun! Mitä pidit julkaisusta? Toivoisitko jotain vastaavanlaista toimintaa jatkossakin?

Kiitos!