Su 4.9 Gluteeniton Piknik-risteily

• su 4.9.2022 klo 820
  • Viking Line

Tervetuloa suositulle gluteenittomalle piknik-risteilylle!

Mikä, missä, milloin: Gluteeniton Piknik-risteily Viking Linen kanssa, Lähtö Viking Linen terminaalista, tapaaminen klo 8-8.30 2. krs., Matkapojat Oy:n lähtöselvitys pisteellä. (Ensimmäinen Linja, 20100 Turku).

Vuoden 2022 Keliakiaviikko startataan Turun keliakiayhdistyksessä Gluteenittomalla Piknik-risteilyllä Maarianhaminaan ja takaisin! Menomatka tapahtuu Viking Linen Grace-risteilyaluksella, joka lähtee klo 8.45 Turusta kohti Maarianhaminaa. Paluu Turkuun tapahtuu uudella Viking Glory aluksella, joka saapuu Turkuun klo 19.50. Kokoontuminen ennen risteilyn lähtöä klo 8-8.30 Viking Linen terminaalissa.

Risteilyohjelmaan kuuluu menomatkalla aamiainen ja mielenkiintoista ohjelmaa. Paluumatkalla meitä hemmotellaan kolme ruokalajin päivällisellä Viking Gloryn a la carte ravintolassa. Tarjottavissa ruoissa on otettu gluteenittomuus huomioon: ruoka on automaattisesti gluteenitonta ja laivan keittiö huolehtii siitä, että ruoka valmistetaan puhtaasti ilman kontaminaatioriskiä.

Osallistujilla on valittavissaan kahdesta menusta.

Aikuiset ja nuoret 12-17 v.

Vaihtoehto 1

• Alkupala: Graavattu siika, kurkku-retiisi-seesaminsiemensalaattia, misomajoneesia ja friteerattua villiriisiä
  • Pääruoka: Grillattua häränfileetä, tattivoita, paahdettuja juureksia, sydänsalaattia ja sherrykastiketta
  • Jälkiruoka: Suklaamoussekakkua, mantelikrokanttia ja vadelmasorbettia

Vaihtoehto 2

• Alkupala: Peuratartar, pikkelöityjä metsäsieniä, puolukkaa ja viherpippurikreemiä
  • Pääruoka: Savustettua lohta, limepaahdettua kukkakaalia, pinaattia, fritattua perunaa ja mätikastiketta
  • Jälkiruoka: Suklaamoussekakkua, mantelikrokanttia ja vadelmasorbettia

Lapset alle 12 v.

• Alkupala: Vihersalaatti, tuoreita kasviksia ja dippi
  • Pääruoka: Paistettua lohta, perunapyreetä ja tartar-kastiketta tai Lehtipihvi, maustevoi, ranskalaiset
  • Jälkiruoka: Vaniljajäätelöä ja kinuskikastiketta

Alle 2v. lasten mahdolliset ruokakulut maksetaan suoraan ravintolalle.

Ilmoittautuminen ja hinnasto

Yhdistyksen jäsenille risteily on edullinen, eli jäsenyys kannattaa!

Yleinen ikäraja risteilylle 20 v. Tätä nuoremmat voivat osallistua risteilylle, kun mukana on huoltaja.

Matkan hinnasto:

Huom! Ilmoittautuminen on sitova, ja kun maksat matkan sitoudut tulemaan paikalle. Maksua ei palauteta ilman erityisen painavaa perustetta. Tämä johtuu siitä, että me maksamme Viking Linelle jokaisesta osallistujasta joka matkaan mukaan ilmoittautuu, riippumatta siitä tuleeko hän matkalle mukaan vai ei.

Ei-jäsenen hinta

• Aikuiset, yli 12-vuotiaat: 70€
  • Lapset 6-11v.: 20€
  • Lapset 2-5v.: 6€

Jäsenhinta

• Aikuiset, yli 12-vuotiaat 50 €
  • Lapset 6-11v.: 10 €
  • Lapset 2-5 v.: 0 €

Alle 2-vuotiaat lapset matkustavat ilmaiseksi.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on loppunut ja risteily on täynnä!

Risteilyn matkaohjelma

• klo 8-8.30 Kokoontuminen Viking Linen Turun terminaalissa, 2. krs., Matkapojat Oy:n lähtöselvitys pisteellä. Laivalippujen jako ja siirtyminen laivaan. Meitä varten on varattu 5 kpl Inside Four – luokan hyttejä vaatteiden ja tavaroiden säilytystä varten.
  • klo 08.45 Viking Grace lähtee Turusta. Siirtyminen aamiaiselle laivan buffettiin. Aamiaisen kylmät ruuat nautitaan buffet-pöydästä. Laiva on kiinnittänyt huomiota gluteenittoman ruuan tarjoilemiseen vuoksemme.
  • klo 10.00–14.00 Yhteistä ohjelmaa; esimerkiksi Viking Gracen ravintolapäällikkö tai keittiömestari tulee kertomaan laivan gluteenittomasta tarjonnasta matkalaisille. Tarjolla kahvia, teetä ja hedelmiä. Lapsille mehutarjoilu.

Muuten menomatkalla on vapaata aikaa, jolloin saamme nauttia merimaisemista ja laivan ostostarjonnasta.

• klo 14.10 Viking Grace saapuu Maarianhaminaan. Välitön maihinnousu ja siirtyminen Viking Gloryyn.
  • klo 14.25 Viking Glory lähtee Maarianhaminasta.
  • Myös paluumatkalle on varattu hyttejä vaatteiden ja tavaroiden säilytystä varten.
  • klo 15.00 Kolmen ruokalajin (alku-, pää- ja jälkiruoka) a la carte-päivällinen laivan buffet-ravintolan kabinetissa.

Loppupäivä omaa aikaa ostosten tekoon ja seurusteluun.

• klo 19.50 M/s Viking Glory saapuu Turkuun.

Lämpimästi tervetuloa kanssamme risteilemään!