Etsitään nuoria avustajia Someoppei ja päiväkaffet -päivätoimintaan

10.6.2018

Hei sinä nuori diginatiivi, joka olet tottunut käyttämään erilaisia sovelluksia puhelimessa, tabletilla tai koneella!

Tarvitsemme apuasi uudessa yhdistyksen Someoppei ja päiväkaffet -toiminnassa, joka alkaa maanantaina 13.8. klo 13–15 Lounatuulet Yhteisötalossa. Toiminta jatkuu syksyn ajan maanantaisin kerran kuukaudessa 10.9., 8.10., 12.11. ja 10.12. Tapaamisissa tutustutaan erilaisiin verkkopalveluihin kuten Keliakialiiton uusiin kotisivuihin, sosiaaliseen mediaan, verkkokauppoihin ym.

Joka tapaamiskerralla on aluksi yhteinen osio päivän teemasta ja kahvit juodaan klo 14. Sen jälkeen osallistujat saavat henkilökohtaista opastusta aiheeseen tai apua johonkin asiaan, minkä kukin kokee hankalaksi omalla laitteellaan.

Tähän osioon etsin teitä ihan tavallisia nuoria ja nuorempia aikuisia avustajiksi ja neuvojiksi noin tunniksi kerran kuussa. Koska aika on lyhyt, olisi mukavaa, että nuoria olisi paikalla useampi yhtä aikaa. Voit hyvin tulla mukaan, vaikka et joka kerta pääsisikään paikalle.

Jos kiinnostuit vapaaehtoistehtävästä, ilmoittaudu mukaan vaikka heti ja tule suunnittelupalaveriin Lounatuulet Yhteisötaloon perjantaina 10.8. klo 16.30. Voit myös välittää viestiä tehtävästä eteenpäin! Ilmoittautuminen lähettämällä sähköpostia osoitteeseen turunkeliakiayhdistys@gmail.com, laittamalla viestiä Facebookissa tai soittamalla yhdistyksen puhelimeen 045 130 5888.

Katso Yle Areenasta joku jakso sarjasta Seniorit somessa, jos mietit mitä avustaminen voisi olla. https://areena.yle.fi/1-4276350

Tervetuloa mukaan, hyvää kesää ja nähdään elokuussa!

t. Marja-Leena Laiho-Lehto, toiminnan vetäjä